woensdag 2 oktober 2013

Berichtje uit Bali

Hallo iedereen,
Ik dacht moet toch nog even het thuisfront laten weten hoe het hier is, maar ik heb hier precies nog minder tijd dan vroeger, we genieten hier van de rust, mooi weer, lekker eten, zwembad en alles.
Zoals elk jaar maken we hier de Sail Indonesia mee, veel zeilschepen liggen aangemeerd in Lovina, de meeste zijn Australiërs, er waren feestelijkheden van 21 tot 25 september.
Zaterdag en zondag zijn we gaan kijken, weer een mooi decor hadden ze gemaakt, optocht van de verschillende dorpen met hun vaardigheden zoals maanden vlechten van Tigawasi, ook de groep jongens van Tukadmungga was heel mooi om te zien, de jongens gingen echt op in hun optreden.
Zondag hebben we onze eerste massage gehad, wat was het weer heerlijk, we kregen ook bezoek van een echtpaar dat van Menjangan kwam en zo naar de oostkust reed, ik ken Hennie via het internet en het was fijn hun te zien, het bezoek was wel kort maar beter zo dan niet want ze hadden nog een hele trip te doen.
Nu was het natuurlijk wel fijn dat we 2 kamers hebben, deur toe en Robert kon rustig kletsen met hun terwijl ik massage had, gelukkig was de massage bijna gedaan, zo kon ik toch ook nog met hun een fijn praatje maken.
Dus zondag wordt onze massage dag en de 2de hebben we ook al gehad, onze spieren beginnen zo een beetje los te komen denk ik.
Dit jaar gaan we niet mee altijd in hetzelfde restaurant eten dan vroeger, als je 6 maanden altijd naar hetzelfde ga dan begin je dat ook moe te worden, en om hier te koken nee hoor, denk dat we nog duurder uitkomen als we dat doen dan als we gaan uit eten, we mogen wel koken in de keuken van de eigenares, waarschijnlijk tegen het einde van het verlof gaan we, allé Robert wel eens gebakken aardappelen maken denk ik.
We hebben nu zo'n 4 restaurants die we bezoeken, bij Ayu in het centrum daar kan je alles eten, ook lekkere ijscrème, dan naar Ikan Bakar, daar is het lekkere verse vis, bij Made in Kaliasem daar eten we gewoonlijk Nasi Goreng, ook bij Warung Lina, hier vlakbij.
Een paar dagen geleden was Robert eten gaan uithalen voor s 'middags, varkens ribbetjes heel lekker, ik wilde er eigenlijk niet gaan eten omdat het juist naast de markt is gelegen, daar ligt altijd zoveel rommel van de markkramers en kan wel eens erg slecht ruiken als je er voorbij rijdt.
Robert zei het is er kraak netjes en je ruikt niets ervan, dus heb me laten overhalen en we zijn er gisteren middag gaan eten, ze keken al en dachten oei " bule's " blanken,  ze hadden een erg uitgebreide kaart en zie ik toch die kip met champignons erop staan die heb ik genomen, was zeker genoeg voor mij, Robert nam varken vlees in boter gebakken, rijst en ieder een drankje erbij en we waren 50.000rp kwijt, nu met de goede koers was het iets meer dan 3 €, dus echt geen geld.
We zijn hier nog altijd heel tevreden en beginnen het hier al goed gewoon te worden, het was hier effe zoeken naar ons ritme, voor mij toch maar dat hebben we intussen gevonden.
Een paar dagen geleden heeft Robert wat foto's gemaakt van waar we logeren dus voor de geïnteresseerden !! zo kunnen jullie zien waar we hier van genieten.
Groetjes Rita & Robert

6 opmerkingen:

  1. jullie genieten weer lekker ome en tante!! Nog veel plezier en ik lees met jullie mee!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jullie genieten er lekker van lees ik ;-)

    groetjes gerco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zeker we genieten hier volop
    Gr Tante Rita & Ome Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geroc, ja zeker vast genieten we hier
    Gr Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Franky, dat doen we zeker en vast zenne !!!

    BeantwoordenVerwijderen